Enjoyeat by Angeliki Tsoukala

  • Angeliki Tsoukala

Ψωμί Χαρουπιού





Το χαρούπι πρόκειται για τρόφιμο πλούσιο σε υδατάνθρακες και χαμηλό σε λίπος, το οποίο περιέχει θρεπτικά συστατικά που το καθιστούν μια «υπερτροφή».


Όσο για τα σάκχαρα τα οποία περιέχει το χαρούπι είναι φυσικά σάκχαρα τα οποία δίνουν τη γλυκιά γεύση αλλά πιο ήπια επίδραση στα επίπεδα σακχάρου σε σχέση με την πρόσθετη ζάχαρη. Από την άλλη, οι φυτικές ίνες που περιέχει συμβάλλουν στα καλύτερα επίπεδα σακχάρου. Οπότε αν είστε διαβητικός, μπορείτε ελύθερα να το καταναλώσετε (προφανώς πάντα με τη καθοδήγηση του γιατρού σας). Επίσης, το χαρούπι καθεαυτού εκ φύσεως δεν περιέχει γλουτένη, γεγονός που το καθιστά κατάλληλο και για άτομα με κοιλιοκάκη.


Πρώτη φορά έφτιαξα ψωμί με χαρούπι η αλήθεια είναι και μπορώ να ομολογήσω η γεύση του είναι αρκετά ιδιαίτερη και πλούσια. Πάει πολύ με κάποια μαρμελάδα ή και με το τυρί της αρεσκείας σας.



Υλικά

150 γρ αλέυρι χαρουπιού

250 γρ σκληρό αλεύρι

20 γρ νωπή μαγιά

3-4 κ.σ ελαιόλαδο

1 κούπα νερό χλιαρό

αλάτι



Εκτέλεση

Σε ένα μπολ ρίχνουμε και τα δυο είδη αλεύρων και τα ανακατεύουμε.

Στη μισή ποσότητα νερού ρίχνουμε τη μαγιά και τη διαλύουμε.

Κάνουμε μια μικρή λακουβίτσα στη μέση και ρίχνουμε το αλάτι, το ελαιόλαδο και το νερό με τη μαγιά. Ξεκινάτε να ζυμώνετε.


Η αλήθεια είναι πως μου πήρε γύρω στις 2 κούπες νερό. Ρίχνετε λίγο λίγο και ζυμώνετε μέχρι να μην σας κολλάει στο χέρι. Αφήνετε το μείγμα σας αρχικά σκεπασμένο για

30-35΄. Έπειτα το ξανά ζυμώνετε και το ξανά αφήνετε για άλλα 40΄ και είναι έτοιμο να μπει στη φόρμα σας και να ψηθεί.


Ψήνουμε στους 200 στην αρχή στον αέρα για 10΄για να κάνει μια ωραία κρούστα και στη συνέχεια χαμηλώνουμε στους 180 για άλλα 15-20'.


Μόλις κρυώσει μπορείτε να το απολαύσετε με φυστικοβούτυρο και μέλι για πρωινό μέχρι με το αγαπημένο σας κρασί.




#enjoyeatbyangeliki